01 – Pozycjonowanie stron

Agencja związała Cię umową na 12 miesięcy, a Ty nawet nie wiesz na czym to pozycjonowanie polega?

Minuta ciszy.

Jeśli pozycjonuje Cię jakaś agencja, zapytaj ich, co zrobili w kontekście Twojej strony przez ostatnie 3 miesiące.

02 – Na czym polega SEO

Pozycjonowanie SEO w pigułce

SEO to z angielska – optymalizacja strony pod wyszukiwarki. Na potrzeby tej strony, będziemy używać pojęć: pozycjonowanie i SEO – wymiennie. Na pozycjonowanie zasadniczo składają się dwie grupy czynności:

Działania NA STRONIE

Działania POZA STRONĄ

ON-PAGE SEO, czyli „na stronie”

Działania na stronie, tzw. “on-page”, zaliczamy do nich szereg czynności, które wykonywane w odpowiedni sposób, regularnie, mogą i powinny sprawić, że Twoja strona pnie się do góry. Są to przede wszystkim optymalizacja treści, tytułów, opisów, meta, obrazków, struktury, nawigacji, poprawa wydajności strony, poprawa wszystkich zagadnień technicznych, “w kodzie” strony, czy regularne dodawanie nowych treści, linkowanie wewnętrzne i sporo innych rzeczy, które wykonuje się “na stronie”.

OFF-PAGE SEO, czyli „poza stroną”

Działania poza stroną, to w największym stopniu “budowanie” profilu linków, czyli mówiąc po naszemu: Doprowadzenie do sytuacji, aby dużo wartościowych stron chciało linkować do Twojej strony.

Możesz wysłać nam adres Twojej strony na maila, a sprawdzimy ile i jakiej jakości stron, linkuje do Twojej witryny.

hello@croissant.pl

03 – Warto wiedzieć

Nieuczciwe agencje SEO

Zapytaj uprzejmie swojej agencji od pozycjonowania:

“Dzień dobry, proszę mi powiedzieć, jakie dokładnie czynności wykonali Państwo dla mojej strony np. przez ostatnie 3 miesiące?”

Rozumiemy, że jeżeli ktoś bierze miesięczny abonament za pozycjonowanie, np. 2000 zł i wylicza godzinę specjalisty na np. 100 zł, to znaczy, że poświęca na pozycjonowanie danej strony 20 godzin w miesiącu. Jeśli usłyszysz, że nie mogą zdradzać, bo mają swoje tajne know-how, to wiadomo, jakie to know-how. Know – How to make money easily :)

Co możesz zrobić

Niestety w kontekście Twojej umowy Ci nie doradzimy, od tego są w tym kraju lepsi specjaliści od prawa i sprawiedliwości. Jeśli jednak, interesuje Cię współpraca z uczciwą firmą, to czytaj dalej.

04 – Robimy to inaczej

Pozycjonowanie bez umowy w Croissant

Zero umów na pozycjonowanie

Możesz zrezygnować kiedy tylko zechcesz, bez pytań z naszej strony

Brak stałej umowy powoduje, że w każdym miesiącu musimy pracować na Twoje zadowolenie ze współpracy

Dajemy całkowity brak gwarancji na to, że pozycjonowanie będzie skuteczne

“Ale, jak to? Przecież inne agencje właśnie dają 100% gwarancji efektów.”
No właśnie, dlatego my nie dajemy. Tak naprawdę nikt nie wie co będzie w przyszłości, nikt dokładnie nie zna algorytmu wyszukiwarki, aby mógł powiedzieć na pewno, jaki osiągnie rezultat. Jak zatem można dawać gwarancję?

Co jeśli nagle w Twojej niszy powstanie 10 nowych firm ze znacznie większym budżetem marketingowym, niż Twój?

Wówczas usłyszysz od agencji, że przy podpisywaniu umowy, tych firm nie było na rynku, zatem gwarancja nie obowiązuje.

Podoba Ci się taka forma współpracy?

Jeśli tak jak my, nie rozumiesz umowy na 12 miesięcy w usłudze pozycjonowania, to napisz do nas.

Odpisujemy do 10 minut

Pomyślmy, skoro będziesz zadowolony/zadowolona z rezultatów naszej pracy, to z 99% prawdopodobieństwem będziesz chcieć kontynuować współpracę. Jeśli nie będziesz chcieć, to też jest ok. Dla obu stron, Ty możesz mieć jakieś swoje powody, a my nie chcemy klientów, którzy nie chcą rosnąć.

Jest jeszcze druga opcja, że np. dałeś w swojej głowie 6 miesięcy takiej agencji SEO, żeby zobaczyć jakieś efekty ich działań, a tych efektów brak, chcesz odejść, a agencja mówi: “Owszem, widzimy, że nie ma efektów, ale nie możesz zrezygnować z usługi. Nie bo nie, jeszcze musisz z nami zostać 18 miesięcy”.

Naprawdę nie wiemy, jak można to logicznie wytłumaczyć, przepraszamy za branżę.

05 – To nonsens

Dlaczego agencja każe Ci się wiązać umową?

Pamiętaj, że pozycjonowanie to inwestycja i nikt nie może dać gwarancji efektów.

Jeśli agencja marketingowa daje Ci gwarancję na efekty, najczęściej oznacza to, że będzie pozycjonować Twoją stronę na frazy, których nikt nie szuka i o które nikt nie walczy. Bardzo łatwo jest się tam wypozycjonować i pokazać Ci w różnych narzędziach pomiarowych słupki, które pokazują, że Twoja strona jest coraz wyżej w wynikach wyszukiwania.

Problem w tym, że bardzo często są to frazy, które mają zerową liczbę wyszukań. Co Ci z takich rezultatów? Słupki będą wyglądać imponująco, tylko klientów z tego nie będzie. Nie na tym nam zależy.

Gdy zagłębisz się w szczegóły umów poszczególnych agencji SEO (im większa agencja, tym mniej robią w danej cenie), na samym końcu, drobnym druczkiem, zobaczysz informacje o tym czego nie robią w ramach umowy na pozycjonowanie. Ciężko przeoczyć, bo zwykle lista jest jak stąd do Glasgow. My podchodzimy do tematu kompleksowo-biznesowo, to znaczy:

Nie będziemy robić Ci SEO, jeśli np. kluczowe treści na Twojej stronie są napisane w sposób zupełnie nieprzemyślany, przez Twojego siostrzeńca czy znajomego programistę.

Nie będziemy robić Ci SEO, jeśli oferta w Twoim serwisie jest nieczytelna, klienci się gubią i tam tracisz ruch. Najpierw musimy wspólnie naprawić Twoją ofertę. Klient musi Cię rozumieć.

Nie będziemy robić Ci SEO, zanim nie naprawimy Twojej strony głównej, która jest odpychająca i powoduje, że klienci zanim zaczną poznawać Twój biznes, już szukają innego wykonawcy.

Może Ci się wydawać to oczywiste, jednak w branży, absolutnie nie jest to standardem. Jeśli więc nie chcesz współpracować z nami, przynajmniej obiecaj, że nie dasz się wystrychnąć na dudka (tu miało być zdjęcie Jerzego Dudka, ale chyba nie byłoby to zabawne. Musimy to zbadać w GA4 – „o tym pewnie też nie słyszałeś”, przejdziemy do tego).

06 – Optymalizacja strony

Jako jedyni dajemy tak duży zakres zmian na stronie w ramach SEO

Pozwól nam to lepiej wyjaśnić.

Darmowy Audyt SEO

Przeprowadzimy darmowy audyt SEO Twojej strony firmowej. Audyt wykonany przez człowieka, a nie darmowy generator audytów. Zrobimy analizę Twoich pozycji w Google, zbadamy profil linków i optymalizację techniczną. To nic nie kosztuje.

07 – Oczekiwania vs. Rzeczywistość

Dlaczego pozycjonowanie nie działa?

Tak często.

Pozycjonowanie strony internetowej najczęściej nie działa przez Ciebie drogi czytelniku. Przez Ciebie, to znaczy przez właściciela danej strony/firmy, czyli klienta agencji SEO. „Ale jak to?”

Wynika to z faktu, że klienci bardzo często nie zdają sobie sprawy z faktu, ile kosztują pewne rzeczy. Niezrozumienie tego, prowadzi do przejaskrawionych oczekiwań i finalnie – niespełnienia wizji, jaką miał w głowie właściciel biznesu – udając się do agencji pozycjonującej strony.

Zacznijmy od prostej matematyki

Każdy chce tanio i dobrze. Zastanów się, jakie są Twoje oczekiwania względem tego, ile godzin w miesiącu specjalista SEO powinien poświęcić na Twoją firmę?

Ok, mamy jakąś liczbę. Teraz zastanów się, ile chciałbyś/chciałabyś lub ile jesteś gotów/gotowa zapłacić agencji za skuteczne pozycjonowanie Twojej strony w Internecie?

Ok, a teraz zestaw to z ceną za godzinę pracy specjalisty SEO. Podpowiemy, że widełki cenowe godziny pracy specjalisty SEO to ok. 80-120 zł. Dla łatwiejszych obliczeń weźmy wartość środkową – 100 zł/h.

Co nam wyszło?

Zatem 8 godzin pracy specjalisty od pozycjonowania to koszt 800 zł brutto. Oczywiście nie zawsze godzina to 100 zł. Są wahania od tej średniej, jednak na naszym polskim poletku 100 zł za godzinę to wcale nie jest wygórowana stawka.

Kontynuując nasze wyliczenia:
Jeśli chcesz zostawić w agencji SEO mniej niż 800 zł każdego miesiąca – przygotuj się na to, że agencja nie poświęci nawet jednego pełnego dnia pracy na Twoją stronę.

Jakich rezultatów spodziewasz się po takiej współpracy?

Dlaczego agencje SEO o tym nie mówią?

Mało kto Ci to pokaże, bo tego typu wyliczenia odstraszają potencjalnych klientów. Umiarkowanie uczciwa firma zajmująca się pozycjonowaniem, częściej woli przemilczeć sprawę niż Cię edukować.

Co to oznacza?

Nie oznacza to, że SEO nie działa, jest bezsensu i nie opłaca się nim w ogóle interesować. Wręcz przeciwnie. Warto jednak, aby klient przed rozpoczęciem współpracy miał świadomość za co płaci, bo stąd najczęściej biorą się nieudane współprace. Bo klient myśli, że „skoro płacę tyle piniendzy (czyli 800 zł), to efekty powinny być spektakularne”. No nie.

Oczywiście, warto się pozycjonować, bo nadal wiele firm tego nie robi, albo robi to słabo, przez co stosunkowo niewielkim nakładem pracy, można znacząco poprawić swoją pozycję w wynikach Google.

Pozycjonowanie to nic innego, jak:
Umiejętności x Czas

Teraz, jeśli znalazłeś/znalazłaś agencję, której ufasz pod kątem wiedzy i umiejętności, to od Ciebie zależy, ile czasu, pomnożonego przez te umiejętności kupisz – taki będzie rezultat.

06 – Koszt pozycjonowania

Pozycjonowanie stron – cennik

01. bieda edition

SEO Basic

Oferta dla najmniejszych przedsiębiorstw oraz firm z branż o małej konkurencji. Pozwoli wyprzedzić bierną konkurencję.

1100 zł

brutto / miesiąc

02. zwykły lux

SEO Start

Oferta dla nowych firm z branż o średniej konkurencji. Idealna na start oraz dla firm z małym budżetem marketingowym.

1400 zł

brutto / miesiąc

03. De lux – optymalny

SEO Performance

Oferta dla firm z branż o średniej konkurencji. Sprawdzi się dla firm, którym zależy na zdominowaniu swojej niszy.

1900 zł

brutto / miesiąc

04. electrolux

SEO High Performance

Oferta tylko dla bardzo świadomych przedsiębiorstw. Przygotowana dla firm z mocno konkurencyjnych branż.

2700 zł

brutto / miesiąc

Jaki budżet przeznaczyć na pozycjonowanie?

Jeżeli Twoja konkurencja pozycjonuje się od kilku lat, wydając po 5000 zł miesięcznie – nie powalczysz z nimi o podium w Google, wydając 600 zł. Niestety – witamy w rzeczywistości. To jest najczęstsza przyczyna niepowodzeń na linii Agencja SEO – Klient. 

Chodzi o zbyt duże oczekiwania względem poniesionych nakładów. Aby osiągnąć duże cele w SEO, trzeba wiedzieć co robić i poświęcić na to dużo czasu, a żeby ktoś, kto wie co robi, mógł poświecić na to swój czas, trzeba mu zapłacić.

SEO – czy warto?

Dla wielu przedsiębiorców może się to wydawać bardzo dużo, jednak czy aby na pewno? Pomyśl o tym w ten sposób:

Jest to inwestycja, która długofalowo może i powinna być najlepszą rzeczą dla Twojej firmy. Twoja firma zatrudnia co najmniej kilka osób, od każdej z tych osób płacisz ZUS, składki, podatki, itp. Nasz najwyższy pakiet SEO kosztuje Twoją firmę mniej niż miesięczna pensja  pracownika na najniższym szczeblu w Twojej firmie.

Czy wypracuje on dla Ciebie przez 2 lata tyle co skuteczne działania SEO?

Czy Pani sekretarka, która odbiera telefony od klientów (których obecnie masz, jak na lekarstwo) przyniesie do Twojej firmy więcej klientów i pieniędzy, niż wysoka pozycja w Google? Pomyśl o tym.