01 – Pozycjonowanie sklepów

Czy jako klient – zrobiłbyś zakupy w swoim sklepie, czy wybrałbyś konkurencję?

Jeśli oszukasz siebie na tym etapie
– stracisz w przyszłości dużo pieniędzy.

02 – Podchodzimy biznesowo

Dlaczego handel w Internecie jest tak trudny?

W Internecie mamy do czynienia ze zjawiskiem konkurencji niemal doskonałej. Dotyczy to przede wszystkim branży handlu internetowego – inaczej ecommerce.

Klient ma łatwy dostęp do całego rynku i może bardzo szybko porównać oferty wielu sprzedawców. W handlu stacjonarnym nie mógł tego zrobić. W przeszłości klient szedł do sklepiku osiedlowego na przedmieściach Rzeszowa, oglądał buty, jeśli nie gniotły – kupował. Dzisiaj, pomijając nawet fakt różnorodności wyboru, te same buty sprzedaje wielu sprzedawców.

Co zatem sprawia, że klient wybiera ten, a nie inny sklep?

Co sprawia, że Ty wybierasz sklep A, a nie B?

Sprawdźmy.

Zanim przejdziemy do samego pozycjonowania sklepu internetowego, czyli tego po co tu jesteś, przyjrzyjmy się Twojej ofercie.

Czy jesteś szczery ze swoimi klientami?

Czy Twój sklep jest potrzebny światu?

Czy wnosisz wartość dodaną na rynek?

A może klienci, którzy wchodzą na Twój sklep, i tak nie kupują – wiesz, że wówczas, to nie wina SEO?

03 – Twoja oferta

Czy oferta Twojego sklepu jest najlepsza?

04 – Czy to Ty

Pozwól, że Cię przedstawimy

Jesteś przedsiębiorcą, masz internetowy sklep e-commerce. Nieśmiało inwestujesz w reklamę Google Ads, jednak chcesz, aby Twój sklep był wysoko w wynikach organicznych, abyś nie musiał/musiała opierać się jedynie na reklamie płatnej. Myślisz, że brak ruchu z wyników organicznych, to największa przyczyna niepowodzeń w Twoim sklepie.

Czy gdyby pozycja w wynikach wyszukiwania nie miała znaczenia, to ludzie wybierali by Twój sklep? Na tym etapie nie ma znaczenia, czy prowadzisz e-commerce na zasadzie dropshippingu, czy klasyczny, acz przejdziemy do tego.

05 – Ecommerce SEO

Pozycjonowanie to dla sklepu ecommerce nadal najlepsza forma marketingu w ogóle

Nadal największa liczba potencjalnych klientów szuka interesujących ich produktów w wyszukiwarce Google.

Bycie wysoko w Google oznacza, że Twój sklep może najszybciej odpowiedzieć na potrzebę rozgrzanego klienta, który poszukuje danego produktu.

Dlaczego zatem szukamy dziury w całym?

Aby zwrócić Twoją uwagę na to, że o ile pozycja sklepu w Google jest arcyważna, tak sama pozycja nie załatwi Ci całej sprzedaży. Jeśli wypozycjonujemy Twój sklep, którego oferta jest gorsza od oferty konkurencji, to po prostu będziesz posiadać sklep z dużym ruchem, w którym nie ma sprzedaży.

Tym samym, najpiękniejszy sklep z najlepszą ofertą, który znajduje się w Rowie Mariańskim Google – również nie wygeneruje zysku.

Jak zatem wypozycjonować sklep ecommerce?

06 – Od czego zacząć

Skoro pastwienie się nad tym, co robisz źle mamy już za sobą, przyszedł czas na wdrażanie rozwiązań

01.

Nisza Twojego e-commerce

Najważniejszym aspektem jest nisza w jakiej działasz. Zakładamy jednak, że jeśli tu jesteś, to nie sprzedajesz IPhone’ów i nie masz zamiaru rywalizować z MediaExpert, Cleo i Marianem.

Nie jesteśmy firmą, która bierze każdego pod swoje skrzydła, obiecując złote runo. W przypadku SEO dla ecommerce przykładamy największą wagę do tego, aby pomagać jedynie firmom, którym czujemy, że możemy realnie pomóc, w których widzimy potencjał do wzrostu.

Nie oznacza to, że w przypadku pozostałych usług takich, jak: pozycjonowanie stron, reklama, czy projektowanie stron www i sklepów, bierzemy wszystkich, jak leci. Chodzi o to, że pozycjonowanie ecommerce jest specyficzne, ponieważ większość sklepów z danej branży ma te same produkty. Toteż podjęcie współpracy musi być poprzedzone solidną analizą możliwości tego, co jesteśmy w stanie wspólnie osiągnąć.

02.

Budżet SEO

Drugim najważniejszym czynnikiem jest niestety budżet. Zdajemy sobie sprawę z tego, że większość naszych klientów wolałaby tego nie słyszeć, ale to że czegoś nie chcemy, nie oznacza, że tego nie ma. Nie możemy mydlić Ci oczu, że jeśli możesz przeznaczyć na SEO maksymalnie 600 zł miesięcznie, to “daj chociaż to i to wystarczy”. Owszem, pewnie będzie to lepsze niż nic, ale świata tym nie zwojujesz.

Jeśli Twój budżet jest bardzo mały, albo póki co “głowa Cię nie puszcza”, aby przeznaczyć na pozycjonowanie sklepu odpowiednie środki (w pełni to rozumiemy), to lepiej odpuść i zainwestuj te środki w coś innego, np. w reklamę Google Ads albo w krypto :)

03.

Dostosowanie SEO do Twojego procesu sprzedaży

Pozycjonowanie sklepu różni się dość mocno od pozycjonowania strony firmy usługowej. W wypadku usług łatwiej się wyróżnić, zrobić coś inaczej niż konkurencja, łatwiej znaleźć swoją niszę, wreszcie łatwiej zdominować lokalny rynek, dzięki np. unikalności swojej usługi.

Z kolei produkty w Twoim sklepie, prawdopodobnie 4-letnie chińczyki sprzedawały zanim Ty się dowiedziałeś, że w ogóle istnieją.

W przypadku strony firmy usługowej naszym pierwszym celem jest przyciągnięcie do naszej strony jak największej ilości potencjalnych klientów. Później skupiamy się na zawężaniu tej grupy. E-commerce musi celować w pozyskiwanie mocno zainteresowanych osób, a im proces zakupowy w Twojej branży jest krótszy, tym bardziej zdecydowanych klientów musisz przyciągać.

Im proces zakupowy w Twojej branży jest krótszy, tym bardziej zdecydowanych klientów musisz przyciągać.

07 – Jak my to robimy

Pozycjonowanie bez umowy w Croissant

Brak umowy na pozycjonowanie

Nie jesteś zobowiązany/zobowiązana abonamentem

Możesz zrezygnować kiedy tylko zechcesz, bez pytań z naszej strony.

Brak stałej umowy powoduje, że w każdym miesiącu musimy pracować na Twoje zadowolenie ze współpracy.

Podoba Ci się taka forma współpracy?

Jeśli tak jak my, nie rozumiesz umowy na 12 miesięcy w usłudze pozycjonowania, to napisz do nas.

Odpisujemy do 10 minut

08 – Jasna strona mocy

Umowa na SEO?
Zapomnij o tym

Pomyślmy, skoro jesteś zadowolony/zadowolona z rezultatów naszej pracy, to chcesz kontynuować współpracę. Jeśli nie chcesz – ok. Dla obu stron, Ty możesz mieć jakieś swoje powody, a my nie chcemy klientów, którzy nie chcą rosnąć.

Dlaczego miałbyś wiązać się z nami długoterminową umową?

Pozycjonowanie sklepu e-commerce, to nic innego, jak wykonywanie odpowiednich czynności, w odpowiednim czasie. Pozycjonowanie nie ma końca. Kończysz współpracę wtedy, kiedy uznasz. Dlaczego więc agencje SEO każą Ci wiązać się z nimi umową na rok?
Tego nie wie nikt.

Pozycjonowanie nie ma punktu końcowego. Dlaczego umowy na SEO mają?

Darmowy Audyt SEO

Aby móc zmienić obecną sytuację, musisz wiedzieć, co robisz źle. Odbierz od nas darmowy audyt SEO.

To nie jest audyt wygenerowany w „Darmowym Generatorze Audytów SEO”, tylko ręcznie wykonany, niczym zabawki z Kinder Niespodzianki, audyt SEO Twojego sklepu e-commerce.

W audycie wskażemy, co robisz dobrze, co robisz źle, czego nie robisz, a co wypadałoby robić. Każdy audyt jest absolutnie personalizowany dla danej firmy. Nie mamy gotowego wzoru. Przeprowadzamy analizę Twojego sklepu i przekazujemy swoje wnioski. To nic nie kosztuje.

09 – Podchodzimy biznesowo

Jako jedyni oferujemy tak duży zakres zmian na sklepie w ramach SEO

Pozwól nam to lepiej wyjaśnić.

Na stronach największych agencji SEO w Polsce, na samym dole stron sprzedażowych można przeczytać:
„Czego nie wykonują w ramach tfu umowy na pozycjonowanie?”

Można wysnuć taką paralelę, że im większa agencja, tym mniej dla Ciebie zrobi w danym budżecie. Najlepsze są te, które będą pozycjonować Cię na frazy kluczowe, które im zaproponujesz :) My podchodzimy do tego nieco inaczej. Kompleksowo-biznesowo, to znaczy:

Nie będziemy robić Ci SEO, jeśli np. kluczowe treści na Twojej stronie są napisane w sposób zupełnie nieprzemyślany, przez Twojego siostrzeńca czy znajomego programistę.

Nie będziemy robić Ci SEO, jeśli oferta w Twoim serwisie jest nieczytelna, klienci się gubią i tam tracisz ruch. Najpierw musimy wspólnie naprawić Twoją ofertę. Klient musi Cię rozumieć.

Nie będziemy robić Ci SEO, zanim nie naprawimy Twojej strony głównej, która jest odpychająca i powoduje, że klienci zanim zaczną poznawać Twój biznes, już szukają innego wykonawcy.

10 – Oczekiwania vs. Rzeczywistość

Dlaczego pozycjonowanie nie działa?

Tak często.

Pozycjonowanie strony internetowej najczęściej nie działa przez Ciebie drogi czytelniku. Przez Ciebie, to znaczy przez właściciela danej strony/firmy, czyli klienta agencji SEO. „Ale jak to?”

Wynika to z faktu, że klienci bardzo często nie zdają sobie sprawy z faktu, ile kosztują pewne rzeczy. Niezrozumienie tego, prowadzi do przejaskrawionych oczekiwań i finalnie – niespełnienia wizji, jaką miał w głowie właściciel biznesu – udając się do agencji pozycjonującej strony.

Zacznijmy od prostej matematyki

Każdy chce tanio i dobrze. Zastanów się, jakie są Twoje oczekiwania względem tego, ile godzin w miesiącu specjalista SEO powinien poświęcić na Twoją firmę?

Ok, mamy jakąś liczbę. Teraz zastanów się, ile chciałbyś/chciałabyś lub ile jesteś gotów/gotowa zapłacić agencji za skuteczne pozycjonowanie Twojej strony w Internecie?

Ok, a teraz zestaw to z ceną za godzinę pracy specjalisty SEO. Podpowiemy, że widełki cenowe godziny pracy specjalisty SEO to ok. 80-120 zł. Dla łatwiejszych obliczeń weźmy wartość środkową – 100 zł/h.

Co nam wyszło?

Zatem 8 godzin pracy specjalisty od pozycjonowania to koszt 800 zł brutto. Oczywiście nie zawsze godzina to 100 zł. Są wahania od tej średniej, jednak na naszym polskim poletku 100 zł za godzinę to wcale nie jest wygórowana stawka.

Kontynuując nasze wyliczenia:
Jeśli chcesz zostawić w agencji SEO mniej niż 800 zł każdego miesiąca – przygotuj się na to, że agencja nie poświęci nawet jednego pełnego dnia pracy na Twoją stronę.

Jakich rezultatów spodziewasz się po takiej współpracy?

Dlaczego agencje SEO o tym nie mówią?

Mało kto Ci to pokaże, bo tego typu wyliczenia odstraszają potencjalnych klientów. Umiarkowanie uczciwa firma zajmująca się pozycjonowaniem, częściej woli przemilczeć sprawę niż Cię edukować.

Co to oznacza?

Nie oznacza to, że SEO nie działa, jest bezsensu i nie opłaca się nim w ogóle interesować. Wręcz przeciwnie. Warto jednak, aby klient przed rozpoczęciem współpracy miał świadomość za co płaci, bo stąd najczęściej biorą się nieudane współprace. Bo klient myśli, że „skoro płacę tyle piniendzy (czyli 800 zł), to efekty powinny być spektakularne”. No nie.

Oczywiście, warto się pozycjonować, bo nadal wiele firm tego nie robi, albo robi to słabo, przez co stosunkowo niewielkim nakładem pracy, można znacząco poprawić swoją pozycję w wynikach Google.

Pozycjonowanie to nic innego, jak:
Umiejętności x Czas

Teraz, jeśli znalazłeś/znalazłaś agencję, której ufasz pod kątem wiedzy i umiejętności, to od Ciebie zależy, ile czasu, pomnożonego przez te umiejętności kupisz – taki będzie rezultat.

11 – Koszt pozycjonowania

Pozycjonowanie sklepów ecommerce – cennik

01. bieda edition

SEO Basic

Oferta dla najmniejszych przedsiębiorstw oraz firm z branż o małej konkurencji. Pozwoli wyprzedzić bierną konkurencję.

1400 zł

brutto / miesiąc

02. zwykły lux

SEO Start

Oferta dla nowych firm z branż o średniej konkurencji. Idealna na start oraz dla firm z małym budżetem marketingowym.

1700 zł

brutto / miesiąc

03. De lux – optymalny

SEO Performance

Oferta dla firm z branż o średniej konkurencji. Sprawdzi się dla firm, którym zależy na zdominowaniu swojej niszy.

2200 zł

brutto / miesiąc

04. electrolux

SEO High Performance

Oferta tylko dla bardzo świadomych przedsiębiorstw. Przygotowana dla firm z mocno konkurencyjnych branż.

3100 zł

brutto / miesiąc

Co robi Twoja konkurencja?

Jeżeli Twoja konkurencja pozycjonuje się od kilku lat, wydając po 6000-10000 zł miesięcznie – nie powalczysz z nimi o podium w Google, wydając 600 zł. Niestety – witamy w rzeczywistości. To jest najczęstsza przyczyna niepowodzeń na linii Agencja SEO – Klient. Chodzi o zbyt duże oczekiwania względem poniesionych nakładów. Aby osiągnąć duże cele w SEO, trzeba wiedzieć co robić i poświęcić na to dużo czasu, a żeby ktoś, kto wie co robi, mógł poświecić na to swój czas, trzeba mu zapłacić.

Ma to sens?

Dla wielu przedsiębiorców może się to wydawać bardzo dużo, jednak czy aby na pewno?

Pomyśl o tym w ten sposób:
Jest to inwestycja, która długofalowo może i powinna być najlepszą rzeczą dla Twojej firmy. Twoja firma zatrudnia co najmniej kilka osób, od każdej z tych osób płacisz ZUS, składki, podatki, itp. Nasz najwyższy pakiet SEO kosztuje Twoją firmę mniej niż miesięczna pensja  pracownika na najniższym szczeblu w Twojej firmie.

Czy wypracuje on dla Ciebie przez 2 lata tyle co skuteczne działania SEO?

Czy Pani sekretarka, która odbiera telefony od klientów (których obecnie masz, jak na lekarstwo) przyniesie do Twojej firmy więcej klientów i pieniędzy, niż wysoka pozycja w Google?
Pomyśl o tym.

Pamiętasz o audycie?

Pamiętasz o audycie?