01 – Pozycjonowanie sklepów
Czy jako klient – zrobiłbyś zakupy w swoim sklepie, czy wybrałbyś konkurencję?
Zjedź niżej i zobacz, czy nasze wizje na pozycjonowanie Twojego sklepu internetowego są zbieżne.
Jeśli oszukasz siebie na tym etapie
– stracisz w przyszłości dużo pieniędzy.
Dlaczego handel w Internecie jest tak trudny?
W Internecie mamy do czynienia ze zjawiskiem konkurencji niemal doskonałej. Dotyczy to przede wszystkim branży handlu internetowego – inaczej ecommerce.
Klient ma łatwy dostęp do całego rynku i może bardzo szybko porównać oferty wielu sprzedawców. W handlu stacjonarnym nie mógł tego zrobić. W przeszłości klient szedł do sklepiku osiedlowego na przedmieściach Rzeszowa, oglądał buty, jeśli nie gniotły – kupował. Dzisiaj, pomijając nawet fakt różnorodności wyboru, te same buty sprzedaje wielu sprzedawców.
Sprawdźmy.
Czy oferta Twojego sklepu jest najlepsza?
Pozwól, że Cię przedstawimy
Jesteś przedsiębiorcą, masz internetowy sklep e-commerce. Nieśmiało inwestujesz w reklamę Google Ads, jednak chcesz, aby Twój sklep był wysoko w wynikach organicznych, abyś nie musiał/musiała opierać się jedynie na reklamie płatnej. Myślisz, że brak ruchu z wyników organicznych, to największa przyczyna niepowodzeń w Twoim sklepie.
Czy gdyby pozycja w wynikach wyszukiwania nie miała znaczenia, to ludzie wybierali by Twój sklep? Na tym etapie nie ma znaczenia, czy prowadzisz e-commerce na zasadzie dropshippingu, czy klasyczny, acz przejdziemy do tego.
Pozycjonowanie to dla sklepu ecommerce nadal najlepsza forma marketingu w ogóle
Jak zatem wypozycjonować sklep ecommerce?
Skoro pastwienie się nad tym, co robisz źle mamy już za sobą, przyszedł czas na wdrażanie rozwiązań
Nisza Twojego e-commerce
Najważniejszym aspektem jest nisza w jakiej działasz. Zakładamy jednak, że jeśli tu jesteś, to nie sprzedajesz IPhone’ów i nie masz zamiaru rywalizować z MediaExpert, Cleo i Marianem.
Nie jesteśmy firmą, która bierze każdego pod swoje skrzydła, obiecując złote runo. W przypadku SEO dla ecommerce przykładamy największą wagę do tego, aby pomagać jedynie firmom, którym czujemy, że możemy realnie pomóc, w których widzimy potencjał do wzrostu.
Nie oznacza to, że w przypadku pozostałych usług takich, jak: pozycjonowanie stron, reklama, czy projektowanie stron www i sklepów, bierzemy wszystkich, jak leci. Chodzi o to, że pozycjonowanie ecommerce jest specyficzne, ponieważ większość sklepów z danej branży ma te same produkty. Toteż podjęcie współpracy musi być poprzedzone solidną analizą możliwości tego, co jesteśmy w stanie wspólnie osiągnąć.
Budżet SEO
Drugim najważniejszym czynnikiem jest niestety budżet. Zdajemy sobie sprawę z tego, że większość naszych klientów wolałaby tego nie słyszeć, ale to że czegoś nie chcemy, nie oznacza, że tego nie ma. Nie możemy mydlić Ci oczu, że jeśli możesz przeznaczyć na SEO maksymalnie 600 zł miesięcznie, to “daj chociaż to i to wystarczy”. Owszem, pewnie będzie to lepsze niż nic, ale świata tym nie zwojujesz.
Jeśli Twój budżet jest bardzo mały, albo póki co “głowa Cię nie puszcza”, aby przeznaczyć na pozycjonowanie sklepu odpowiednie środki (w pełni to rozumiemy), to lepiej odpuść i zainwestuj te środki w coś innego, np. w reklamę Google Ads albo w krypto :)
Dostosowanie SEO do Twojego procesu sprzedaży
Pozycjonowanie sklepu różni się dość mocno od pozycjonowania strony firmy usługowej. W wypadku usług łatwiej się wyróżnić, zrobić coś inaczej niż konkurencja, łatwiej znaleźć swoją niszę, wreszcie łatwiej zdominować lokalny rynek, dzięki np. unikalności swojej usługi.
Z kolei produkty w Twoim sklepie, prawdopodobnie 4-letnie chińczyki sprzedawały zanim Ty się dowiedziałeś, że w ogóle istnieją.
W przypadku strony firmy usługowej naszym pierwszym celem jest przyciągnięcie do naszej strony jak największej ilości potencjalnych klientów. Później skupiamy się na zawężaniu tej grupy. E-commerce musi celować w pozyskiwanie mocno zainteresowanych osób, a im proces zakupowy w Twojej branży jest krótszy, tym bardziej zdecydowanych klientów musisz przyciągać.
Im proces zakupowy w Twojej branży jest krótszy, tym bardziej zdecydowanych klientów musisz przyciągać.
Pozycjonowanie bez umowy w Croissant
Podoba Ci się taka forma współpracy?
Jeśli tak jak my, nie rozumiesz umowy na 12 miesięcy w usłudze pozycjonowania, to napisz do nas.
Odpisujemy do 10 minut
Umowa na SEO?
Zapomnij o tym
Pomyślmy, skoro jesteś zadowolony/zadowolona z rezultatów naszej pracy, to chcesz kontynuować współpracę. Jeśli nie chcesz – ok. Dla obu stron, Ty możesz mieć jakieś swoje powody, a my nie chcemy klientów, którzy nie chcą rosnąć.
Dlaczego miałbyś wiązać się z nami długoterminową umową?
Pozycjonowanie sklepu e-commerce, to nic innego, jak wykonywanie odpowiednich czynności, w odpowiednim czasie. Pozycjonowanie nie ma końca. Kończysz współpracę wtedy, kiedy uznasz. Dlaczego więc agencje SEO każą Ci wiązać się z nimi umową na rok?
Tego nie wie nikt.
Pozycjonowanie nie ma punktu końcowego. Dlaczego umowy na SEO mają?
Darmowy Audyt SEO
Aby móc zmienić obecną sytuację, musisz wiedzieć, co robisz źle. Odbierz od nas darmowy audyt SEO.
To nie jest audyt wygenerowany w „Darmowym Generatorze Audytów SEO”, tylko ręcznie wykonany, niczym zabawki z Kinder Niespodzianki, audyt SEO Twojego sklepu e-commerce.
W audycie wskażemy, co robisz dobrze, co robisz źle, czego nie robisz, a co wypadałoby robić. Każdy audyt jest absolutnie personalizowany dla danej firmy. Nie mamy gotowego wzoru. Przeprowadzamy analizę Twojego sklepu i przekazujemy swoje wnioski. To nic nie kosztuje.
Jako jedyni oferujemy tak duży zakres zmian na sklepie w ramach SEO
Pozwól nam to lepiej wyjaśnić.
Na stronach największych agencji SEO w Polsce, na samym dole stron sprzedażowych można przeczytać:
„Czego nie wykonują w ramach tfu umowy na pozycjonowanie?”
Można wysnuć taką paralelę, że im większa agencja, tym mniej dla Ciebie zrobi w danym budżecie. Najlepsze są te, które będą pozycjonować Cię na frazy kluczowe, które im zaproponujesz :) My podchodzimy do tego nieco inaczej. Kompleksowo-biznesowo, to znaczy:
Dlaczego pozycjonowanie nie działa?
Tak często.
Pozycjonowanie strony internetowej najczęściej nie działa przez Ciebie drogi czytelniku. Przez Ciebie, to znaczy przez właściciela danej strony/firmy, czyli klienta agencji SEO. „Ale jak to?”
Wynika to z faktu, że klienci bardzo często nie zdają sobie sprawy z faktu, ile kosztują pewne rzeczy. Niezrozumienie tego, prowadzi do przejaskrawionych oczekiwań i finalnie – niespełnienia wizji, jaką miał w głowie właściciel biznesu – udając się do agencji pozycjonującej strony.
Zacznijmy od prostej matematyki
Każdy chce tanio i dobrze. Zastanów się, jakie są Twoje oczekiwania względem tego, ile godzin w miesiącu specjalista SEO powinien poświęcić na Twoją firmę?
Ok, mamy jakąś liczbę. Teraz zastanów się, ile chciałbyś/chciałabyś lub ile jesteś gotów/gotowa zapłacić agencji za skuteczne pozycjonowanie Twojej strony w Internecie?
Ok, a teraz zestaw to z ceną za godzinę pracy specjalisty SEO. Podpowiemy, że widełki cenowe godziny pracy specjalisty SEO to ok. 80-120 zł. Dla łatwiejszych obliczeń weźmy wartość środkową – 100 zł/h.
Co nam wyszło?
Zatem 8 godzin pracy specjalisty od pozycjonowania to koszt 800 zł brutto. Oczywiście nie zawsze godzina to 100 zł. Są wahania od tej średniej, jednak na naszym polskim poletku 100 zł za godzinę to wcale nie jest wygórowana stawka.
Kontynuując nasze wyliczenia:
Jeśli chcesz zostawić w agencji SEO mniej niż 800 zł każdego miesiąca – przygotuj się na to, że agencja nie poświęci nawet jednego pełnego dnia pracy na Twoją stronę.
Jakich rezultatów spodziewasz się po takiej współpracy?
Dlaczego agencje SEO o tym nie mówią?
Mało kto Ci to pokaże, bo tego typu wyliczenia odstraszają potencjalnych klientów. Umiarkowanie uczciwa firma zajmująca się pozycjonowaniem, częściej woli przemilczeć sprawę niż Cię edukować.
Co to oznacza?
Nie oznacza to, że SEO nie działa, jest bezsensu i nie opłaca się nim w ogóle interesować. Wręcz przeciwnie. Warto jednak, aby klient przed rozpoczęciem współpracy miał świadomość za co płaci, bo stąd najczęściej biorą się nieudane współprace. Bo klient myśli, że „skoro płacę tyle piniendzy (czyli 800 zł), to efekty powinny być spektakularne”. No nie.
Oczywiście, warto się pozycjonować, bo nadal wiele firm tego nie robi, albo robi to słabo, przez co stosunkowo niewielkim nakładem pracy, można znacząco poprawić swoją pozycję w wynikach Google.
Pozycjonowanie to nic innego, jak:
Umiejętności x Czas
Teraz, jeśli znalazłeś/znalazłaś agencję, której ufasz pod kątem wiedzy i umiejętności, to od Ciebie zależy, ile czasu, pomnożonego przez te umiejętności kupisz – taki będzie rezultat.
Pozycjonowanie sklepu internetowego
– Ecommerce SEO cennik
Oferta zarówno dla niszowych sklepów z małym asortymentem, jak i dla potężnych sklepów e-commerce, które chcą jeszcze bardziej poprawić swoją widoczność. Wybierz swój plan.
Starter
Mały sklep internetowy lub branża o niskiej konkurencji
Rozwojowy
Rozbudowany sklep, wiele produktów, wiele kategorii, średnia konkurencja
Pro
Zaawansowany pakiet dla dużych e-commerce
Twój indywidualny pakiet
Masz specjalne wymagania lub nie wiesz, który plan jest dla Ciebie najlepszy? Skontaktuj się z nami.
Wszystkie kwoty są cenami netto w PLN, do których należy doliczyć 23% VAT.
Co robi Twoja konkurencja?
Jeżeli Twoja konkurencja pozycjonuje się od kilku lat, wydając po 6000-10000 zł miesięcznie – nie powalczysz z nimi o podium w Google, wydając 600 zł. Niestety – witamy w rzeczywistości. To jest najczęstsza przyczyna niepowodzeń na linii Agencja SEO – Klient. Chodzi o zbyt duże oczekiwania względem poniesionych nakładów. Aby osiągnąć duże cele w SEO, trzeba wiedzieć co robić i poświęcić na to dużo czasu, a żeby ktoś, kto wie co robi, mógł poświecić na to swój czas, trzeba mu zapłacić.
Ma to sens?
Dla wielu przedsiębiorców może się to wydawać bardzo dużo, jednak czy aby na pewno?
Pomyśl o tym w ten sposób:
Jest to inwestycja, która długofalowo może i powinna być najlepszą rzeczą dla Twojej firmy. Twoja firma zatrudnia co najmniej kilka osób, od każdej z tych osób płacisz ZUS, składki, podatki, itp. Nasz najwyższy pakiet SEO kosztuje Twoją firmę mniej niż miesięczna pensja pracownika na najniższym szczeblu w Twojej firmie.
Czy wypracuje on dla Ciebie przez 2 lata tyle co skuteczne działania SEO?
Czy Pani sekretarka, która odbiera telefony od klientów (których obecnie masz, jak na lekarstwo) przyniesie do Twojej firmy więcej klientów i pieniędzy, niż wysoka pozycja w Google?
Pomyśl o tym.